Grups d'Investigació

Laboratori d'Adhesió i Adhesius

LABORATORI DE D'ADHESIÓ i ADHESIUS

Responsable: José Miguel Martín Martínez

Laboratori d'Adhesió i Adhesius de la Universitat d'Alacant es va fundar al gener de 1990. Les seues principals activitats abasten el coneixement i la millora dels processos d'adhesió en diversos camps d'investigació i la indústria, principalment del calçat, joguet, pedra natural, cirurgia i embalatge. A més, el Laboratori té una àmplia experiència en la formulació, modificació i reologia d'adhesius (adhesius de contacte, adhesius termofusibles, adhesius termostables, adhesius PSA).
Fruit d'aquesta feina des que es va crear s'han publicat més de 250 articles en revistes internacionals, 32 capítols de llibre i més de 310 contribucions a congressos de l'especialitat. A més s'han defensat fins a l'actualitat 27 tesis de Doctorat, 22 Tesis de Llicenciatura i 22 Memòries per a l'obtenció del Diploma d'Estudis Avançats.

logo lma LABORATORI DE MATERIALS AVANÇATS

Responsable: Antonio Sepúlveda Escribano

El Laboratori de Materials Avançats, constituït el 1982, està dedicat al desenvolupament de nous materials, compaginant la investigació bàsica i aplicada, la qual està orientada als següents objectius:

1. La formació de personal investigador, tant en l'àmbit predoctoral com posdoctoral, procurant una bona harmonia entre la formació científica i la humana, tot açò basat en una excel·lent dotació de mitjans i personal.
  2. El desenvolupament de materials avançats, basat en una investigació bàsica orientada, de manera que es puguen satisfer les demandes de la societat tecnològica actual. Els projectes del Pla Nacional més els europeus i els contractes d'investigació amb empreses són els impulsors d'una intensa activitat investigadora.

Logo mcma

LABORATORI DE MATERIALS CARBONOSOS
I MEDI AMBIENT

Responsable: Diego Cazorla Amorós

El Grup de Materials Carbonosos i Medi ambient inicia la seua activitat investigadora l'any 1990 en la Universitat d'Alacant. Actualment, amb un equip humà al voltant de 28 persones i amb 91 projectes d'investigació, realitzats o en desenvolupament, posseeix una àmplia experiència en les àrees de materials porosos i catàlisi heterogènia amb especial dedicació a l'àrea de medi ambient. Es troba integrat en el Departament de Química Inorgànica i en l'Institut Universitari de Materials d'Alacant. El grup col·labora amb nombrosos grups d'investigació (50) pertanyents tant a la Universitat d'Alacant, com a altres universitats nacionals i estrangeres, així com amb centres d'investigació de diverses empreses d'àmbit internacional (20).
L'activitat investigadora realitzada durant aquests 17 anys ha sigut finançada a través de 91 projectes d'investigació, públics i privats, tots centrats a obtenir materials avançats i les aplicacions d'aquests en diferents àrees. Aquesta tasca investigadora ha quedat reflectida en la publicació de 250 articles en revistes de reconegut prestigi internacional.

logo nanomol LABORATORI DE NANOTECNOLOGIA
MOLECULAR

Responsable: Javier García Martínez

En el Laboratori de Nanotecnologia Molecular estem interessats en la investigació en el camp dels nanomaterials i les posteriors aplicacions d'aquests en la producció i emmagatzematge d'energia i en catàlisi.
Les principals línies d'investigació que seguim actualment són:

1. Desenvolupament de mesoporositat en zeolites.
  2. Preparació de nanopartícules mitjançant tècniques de microemulsió inversa.
  3. Incorporació de nanopartícules en sílices mesoporoses.
  4. Síntesi de materials nanoestructurats jerarquitzats mitjançant biomimètica.
  5. Preparació de catalitzadors per a la producció eficient de biodiesel.
  6. Desenvolupament d'un carbó nanoestructurat per a l'emmagatzematge d'energia.

Departament de Química Inorgànica

Alacant (Spain)

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel. 96 590 3400 - Fax 96 590 3464